BLOG

relax-4292062_1280

Czy wiedziałeś, że osoby aktywne fizycznie są bardziej zrelaksowane ?

Zaniepokojony umysł nie może istnieć w zrelaksowanym ciele.

Edmund Jacobson

Zmiany zachodzące w ciele pod wpływem stresu miały nam pierwotnie pomagać. Kiedy jesteśmy zestresowani, w naszych ciałach uruchamia się program aktywności fizycznej, włącza się reakcja walki lub ucieczki. Spacer, bieg czy jakiekolwiek inne ćwiczenie pozwalają na skierowanie tej aktywności na coś pozytywnego.

Osoby ćwiczące regularnie, są spokojniejsze i bardziej produktywne niż osoby nie ćwiczące wcale. Ćwiczenia pozwalają na szybki powrót do równowagi po aktywacji mechanizmu walki lub ucieczki. Uwolnione hormony szybciej suwane są z ciała, a wszystkie układy mogą wrócić do prawidłowego tempa działania. Ćwiczenia fizyczne dają również ujście tłumionej, negatywnej energii wzmacniają poczucie własnej wartości oraz są bardzo skutecznym sposobem na oderwanie się od pracy i innych obciążających zobowiązań.

Zatem, jeśli okoliczności w ciągu dnia, nie pozwalają ci na rozładowanie napięcia, zacznij od kontrolowania oddechu, a później w ciągu dnia postaraj się zażyć trochę ruchu, by pozbyć się stresu.

Powinniśmy oddychać tylko i wyłącznie przez nos, nigdy przez usta. Oddychanie przez nos przynosi ukojenie ciała i umysłu.

„Spokojny oddech, spokojny umysł” Patrick McKeown

Aldona Prokopiuk

Pozostaw komentarz